50% OFF

50% OFF ⋆

Recension av kantstött & väldigt värdefull, juni 2021

Shama Persson är en entreprenör och uppfinnare som numera också är aktuell som modell och influencer.Nitton år gammal gjorde författaren sitt första självmordsförsök. Detta försök följs genom åren av depressioner och ytterligare försök att ta sitt liv. I denna självbiografiska bok får läsaren följa författaren när hon försöker förstå sina självmordsförsök och återkommande depressioner. En röd tråd i berättelsen är författarens saknad efter sin far och bristande tillit till sin mor. Kantstött & väldigt värdefull är skriven med syfte att fungera som en överlevnadshandbok när livet är svårt. Den innehåller fakta kring depression och självmord och även råd och metoder för hjälp och lindring. Detta är information som går att finna i många böcker och på informationssidor, det som sticker ut och gör den här boken mycket bra och läsvärd är att författaren generöst delar med sig av personliga upplevelser från sitt fascinerande och ibland brokiga liv. Dessa personliga berättelser gör att råd och strategier sätts i ett sammanhang och blir lätta att förstå och relatera till. Boken fyller väl sitt syfte och är skriven med ett tilltal som vänder sig även till ovana läsare av självhjälpslitteratur.
— Therese Nordholm, lektör, BTJ

BTJ är specialister på informationstjänster och media för kunskapssektorn och arbetar för ett klokare och mer inkluderande samhälle. De levererar tjänster och media till bibliotek, företag och skolor och recensioner görs av 700 oberoende lektörer.

Jag har svårt för sk självhjälpsböcker”. Det blir otroligt lätt pretentiöst. Men här faller jag pladask, för detta är inte en sådan bok utan en brutalt uppriktig historia om oss vanliga som har drabbats av depression på ett eller annat sätt.

– Henrik Ungerth

ENSAMHET ÄR INGENTING MAN SKA KLARA AV ENSAM

- Shama

Kantstött & Väldigt värdefull är en bok som tar dig till livsglädje och hjälper dig genom och ut ur depression och missbruk. Boken bygger på mina erfarenheter och min historia, men vi är mer lika än olika varandra och jag tror att du kommer att känna igen dig.

Den finns att lyssna på hos samtliga plattformar Storytel, Bookbeat, Nextory, Bokusplay och Adlibris.

Du kan köpa boken här hos mig eller hos Adlibris eller Bokus.
Jag tar tacksamt emot din feedback i form av ett omdöme här, eller om du vill skriva ett på den plattform du använder.